Dag dag - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tobias Krieken - WaarBenJij.nu Dag dag - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tobias Krieken - WaarBenJij.nu

Dag dag

Door: Tobias

Blijf op de hoogte en volg Tobias

12 December 2013 | Costa Rica, Tortuguero

Leuk leuk leuk al die reacties!! :)

Ome Fred, haha tja eten... blijft belangrijk he :) Maar ik kan helaas geen foto's meer plaatsen hier, dus je moet maar op foto-avond komen als ik terug ben! Volhouden dat niet roken! Super!

Tante Ans, tegen de overstromingen doen we niet veel, gewoon alles omhoog zetten en in de gaten houden. Er zal gewoon overal water staan helaas. Ze hebben hier 1 officieel regenseizoen van november tot januari en dan soms in juli nog een kleine. Dus dit is wel normaal. Maar er is gelukkig nog niets overstroomd, het water staat weer op het normale niveau.
We hebben dus een roulatieschema voor het koken, maar na zaterdag zijn alleen ik en Bart hier nog, dus dan is het elke dag koken haha. Verder hebben we nog tot met 5 januari nesten te controleren, dus wel iedere ochtend de 10 km lopen. En dan nemen we ook de zoogdier en kaaiman onderzoeken over, daar zijn we dus ook nog wel mee bezig. En dan schoonmaken en het verslag schrijven, dus drukjes!

---

Dus zoals ik hierboven al schreef zijn na zaterdag de laatste mensen weg en is het hier dus rustig. Alleen Bart en ik zijn er dan nog, wordt stil denk ik zo, want vragen hoe de ochtend was hoeft dan ook niet meer haha. Maar het komt wel goed. De station manager is vandaag ook nog naar de ''stad'' geweest om een nieuwe snelkookpan te kopen want die was kapot en ze heeft toen meteen lekkere broodjes/taartjes meegenomen! En vanavond pizza omdat een jongen gaat die hier 10 maanden is geweest, en een meisje gaat ook maar komt volgend jaar terug als hoofd-intern en de educatie-intern gaat morgen.

We hebben de laatste tijd nog heel mooi weer gehad, heel veel zon! Alleen vandaag is het weer voor de eerste keer geloof ik heel de dag regen, dus dat is apart.

Verder vermaken we ons dus wel! Veel aan het verslag werken, inmiddels is de data rond en ben ik een beetje aan het puzzelen hoe de statistiek werkt en wat ik met de uitkomsten moet doen, valt nog niet mee.. statistiek.. Is weer even geleden. Maar we komen er wel. De 20e moeten we het tussentijdse verslag inleveren om daarover feedback te krijgen.

Omdat ik hier geen foto's kan plaatsen plaats ik nu de natuurfoto's op Facebook. Ik heb de twee albums op openbaar gezet, dus je hoeft geen Facebook te hebben om ze te bekijken (teminste dat denk ik).
Hier zijn de links:
https://www.facebook.com/tobias.vankrieken/media_set?set=a.656819634352501.1073741827.100000734115719&type=3

https://www.facebook.com/tobias.vankrieken/media_set?set=a.697326793635118.1073741836.100000734115719&type=3


Verder heb ik niet zoveel te melden.. oja we hebben inmiddels nog maar 5 nesten te monitoren op het strand, dus het is vooral veel lopen en weinig controleren haha.

Ik heb trouwens al bijna alle foto's geordend en heb impressies gemaakt zodat we snel een foto avond of middag kunnen doen als ik terug ben. Wel worden het veel foto's.. dus misschien dat ik een keer moet gaan snijden in het aantal foto's.

Doeii

  • 12 December 2013 - 22:40

    Opa En Oma:

    Heeeeeeeeeee Tobias.
    Ik wilde net naar boven, maar zag je blog nog.
    Weer wat gelezen wat je toch nog moet doen.
    En je verslag zal ook wel lukken.
    We hebben van de week nog geskypt, dus nieuws is hier verder niet
    Doeiiiiiiiiiiiii tot de volgende keer.
    Groetjes opa en Oma.

  • 12 December 2013 - 23:22

    Tante Leen:

    iedere dag 10 km. lopen is toch een heel eind {vind ik}, Als jullie een nieuwe snelkookpan hebben gekocht had je ook wel een nieuw scheerapparaat kunnen kopen, Ik heb de foto van jou gezien,sorry het is geen gezicht, maar ja als het te lang word kun je er altijd nog met de schaar aan beginnen, morgen bij Oma op de koffie want die is jarig, dus nu ga ik slapen, Succes en tot een volgende keer , groetjes Tante Leen

  • 14 December 2013 - 23:23

    Tante Ans:

    Hey Tobias. Dank je voor de antwoorden :)

    Je schrijft dat na zaterdag de laatse mensen weg zijn. Bedoel je de stagiares en wie blijven er dan, naast Bart en jij, nog daar?
    Wel rustig maar dat is misschien voor het schrijven van je verslag ook wel fijn zijn.

    Verder hier ook niet veel te melden behalve dat je foto's weer erg mooi zijn.
    Succes met je verslag en tot volgende keer.

  • 15 December 2013 - 09:01

    Ellie:

    Hoi Tobias,
    Mooi hoor de foto's. Kan me voorstellen dat je daar geniet. De foto met je baardje heb ik ook gezien. Nee, afscheren voordat je weer thuis bent... En onverwachts een sinterklaaspakket ontvangen? Toch leuk zo'n verrassing hè. Toch wel raar om met de kerstdagen en oud/nieuw niet thuis te zijn, lijkt mij. We komen in ieder geval kijken als je een foto-avond gaat houden. Doei, tot de volgende keer.
    Cees en Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

Hallo allemaal, Ik ben dus Tobias, als je deze link hebt gevonden zal je me vast wel kennen. Ik ga me hier denk ik ook vooral focussen op mijn echte kennissenkring, en dus minder op de SSCS supporters uit de hele wereld (wel de Nederlandse dus!. ..,dit wordt waarschijnlijk gewoon allemaal Nederlands. Ik ben nu sinds eind augustus voor 5 maanden in Costa Rica. Ik ga onderzoek doen naar het verband tussen de legselgrootte en het nestsucces bij de groen zeeschildpad. Ik zal hier mijn avonturen bij gaan houden.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 13705

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage Costa Rica: Zeeschildpadden onderzoek

Landen bezocht: