Bouwvakkers en de zee - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tobias Krieken - WaarBenJij.nu Bouwvakkers en de zee - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tobias Krieken - WaarBenJij.nu

Bouwvakkers en de zee

Door: Tobias

Blijf op de hoogte en volg Tobias

04 Januari 2014 | Costa Rica, Tortuguero

Opa en oma, armadillo's zijn gordeldieren, moet je anders maar even opzoeken. Zien er grappig uit! (ookal zien wij dus alleen maar sporen). De bouwvakkers blijven inderdaad slapen, is een paar uur reizen, dus ze blijven mooi hier. Kunnen ze mooi om 6 s'ochtends beginnen en om 5 stoppen.

---

We hebben weer het een en ander gedaan. Bart en ik zijn hier de berg nog op geweest om te genieten van het uitzicht, en wat een uitzicht is het zeg! Heel mooi!
Naderhand zijn we nog in de zee wezen zwemmen/bodysurfen. En we hadden de beste golven tot nu toe. Je werd echt bovenop de golf getild en heel ver mee genomen, echt tot op t strand ongeveer. Kei leuk!

Savonds nog wat foto's aan de bouwvakkers laten zien. Ze waren geïnteresseerd in de Nederlandse bouwstijl en hoe alles er uit zag. Heel leuk maar ik wilde t eigenlijk niet laten zien. Uiteindelijk toch gedaan, en ze waren onder de indruk hoe strak alles was en hoe schoon enzo. Maar toen kwam het..hij vroeg of Nederland ook lelijke of slechte huizen had. Liet ik hem t slechtste appartement zien die ik kon vinden op Google.. Maar vergeleken met hier is dat nog heel mooi en degelijk.. hier bestaat n huis uit wat planken en n golfplaten dakje.. vaak met de grond/zand als vloer.. Tja wat een verschil! Toen maar duidelijk proberen uit te leggen dat als ze hier een huis bouwen dat ze dan klaar zijn en dat wij in Nederland nog tientallen jaren de bank geld terug moeten betalen. Is ook zo, en eigenlijk klinkt het heel dom. Hier doen ze niet aan lenen, scheelt toch veel zorgen denk ik.

Verder hebben we dus kerst en nieuwjaar gehad. Niet heel veel speciaals gedaan, behalve lekker gegeten en gedronken. Met kerst hadden we nog Home Alone 1 en 2 gekeken. En met oud en nieuw hebben we gewoon maar de muziek heel hard gezet en een ''feestje'' gebouwd haha. Wel gezellig, maar wel erg rustig! Maar lekker eten en het komt wel goed, lekker cake, ijs etc. :) Met nieuwjaar hebben we ook nog met de vrienden geskyped, kei leuk!!

En vandaag.. tja.. we gingen weer zwemmen in de zee, beetje in de golven, en toen begon m'n buik zeer te doen. Dus ik er uit, werd het rood en begon te branden, ook steeds meer bultjes, en daarna jeuk, branderig en steken. Ja hoor, kwallenbeet! Snel naar t station en daar azijn er op gedaan, heeft denk ik redelijk geholpen. Nu gaat ie wel weer, dus zal wel goed komen denk ik.

Voor de rest gaat alles nog z'n gangetje, nog lekker nesten controleren en de zoogdiertochten doen. En dan morgen ook nog kaaiman. Verder heeft het de afgelopen week wat meer geregend, maar over het algemeen nog steeds heel zonnig! Weinig van het regenseizoen te merken :)

  • 04 Januari 2014 - 09:47

    Ellie:

    Hoi Tobias,
    Allereerst de beste wensen voor 2014 !
    Zo zijn kerst en oud/nieuw al weer voorbij. En zo duurt het nog maar een paar weken voordat je al weer thuis bent. Zal toch ook wel weer een hele terugreis worden. Al stelt de afstand met de moderne technieken tegenwoordig niks meer voor. Jullie mam als eerste appen om 12 uur 's-nachts, skypen met je vrienden. Allemaal makkelijk en leuk.
    Wat een geluk dat je niet echt veel last hebt van het regenseizoen. Je treft het.
    Nog heel veel plezier en tot ziens.
    Groetjes, Cees en Ellie

  • 04 Januari 2014 - 10:28

    Opa En Oma:

    Halloooooooooooooooo Tobias.
    De beste wensen voor 2014. en alle goeds. Ook voor Bart
    Hier alles rustig verlopen, Toos en Nico zijn hier geweest.
    Gisterenavond even flink wat onweer en regen.
    En je kwallen beet gaat het weer.
    Wat lekker dat je kunt zwemmen daar, geniet maar want het is nu zo voorbij.
    Gisteren was het hier 12 graden. en vandaag weer zoiets, veel te warm voor de tijd van het jaar.
    Maar volgens opa mag er nog wel 12 graden bij. Opa zou ook wel een bos willen met brul apen.
    Maar dan moet hij de kleinkinderen maar uitnodigen.
    Wij gaan nu ons Oma, in het bejaardenhuis, ze zijn daar tijdelijk verhuist, in verband met de verbouwing.
    maar dat wist je misschien al.
    Nu tot de volgende keer. Misschien nog een keer. en dan heb je vakantie, of heb
    je dat nu al. hahaha.
    Groetjes Opa en Oma.

  • 04 Januari 2014 - 12:59

    Jan En Elly:

    De allerbeste wensen voor 2014. We gaan voor een liefdevol 2014 met uiteraard weer nieuwe uitdagingen voor je. Wat zal jullie pap en mam blij zijn als je weer thuis bent en natuurlijk Elke. Als je nog maar kunt wennen in dit regenachtige/kouwe/kleine/stressvolle landje, met o zo leuke mensen die je missen, haha. Verheug me nu al op een gezellig foto-dag/avond met uitleg. Geniet nog van jullie laatste weken daar. Jan en Elly

  • 04 Januari 2014 - 15:12

    Tante Leen:

    Hallo Tobias om te beginnen de allerbeste wensen voor 2014, je stage begint nu echt te korten, wat zal ik je verslagen gaan missen, als ik nu een week niets van je hoorde vroeg ik al aan jullie mam of er toch niets loos was, gelukkig was dat niet zo, hoe het weer hier is heb je al van iedereen gehoord, dus dat is ook geen nieuws meer,dus nog 1 of 2 blogs en je bent weer thuis, fijn voor je familie en vooral voor Elke. Ga nog maar even genieten van je verblijf daar want het is zo voorbij, Groeten uit Oirschot

  • 08 Januari 2014 - 20:08

    Tante Ans:

    Las in je vorige verslag dat je wel weer super leuke ervaringen opgedaan hebt met de manager en veel dieren hebt gezien. Leuk dat die apen zo dicht bij jullie durven te komen. Ik dacht dat apen ook wel gevaarlijk konden zijn maar deze dus niet gelukkig.

    Het is maar goed dat die hoge golven de goede kant opgaan, richting strand, anders zou het een heel eind zwemmen worden haha.
    Een heel verschil inderdaad zoals er hier en daar gebouwd worden met zeker minder zorgen wat dat betreft. Maar hier heb je wel met de koude winters te maken en dan is zo'n houten huisje natuurlijk niet te doen. Maar toch, als je het vergelijkt zijn wij maar een verwend volkje.

    Succes ook met de laatste loodjes aan je verslag, nog een paar dagen en dan inleveren.
    En dan begint het voor jou (en iedereen) ook al erg op te schieten. Dan race je weer in je auto op en neer naar Best met een warme jas aan. Wat ga je die laatste weken nog doen? Of moet je tot het laatst de taken die je nu doet, nog blijven doen?

    We lezen het volgende keer wel weer. Geniet nog maar lekker en uitkijken voor die kwallen haha.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

Hallo allemaal, Ik ben dus Tobias, als je deze link hebt gevonden zal je me vast wel kennen. Ik ga me hier denk ik ook vooral focussen op mijn echte kennissenkring, en dus minder op de SSCS supporters uit de hele wereld (wel de Nederlandse dus!. ..,dit wordt waarschijnlijk gewoon allemaal Nederlands. Ik ben nu sinds eind augustus voor 5 maanden in Costa Rica. Ik ga onderzoek doen naar het verband tussen de legselgrootte en het nestsucces bij de groen zeeschildpad. Ik zal hier mijn avonturen bij gaan houden.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 13722

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage Costa Rica: Zeeschildpadden onderzoek

Landen bezocht: