We zijn de 1/10e al voorbij! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tobias Krieken - WaarBenJij.nu We zijn de 1/10e al voorbij! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tobias Krieken - WaarBenJij.nu

We zijn de 1/10e al voorbij!

Door: Tobias

Blijf op de hoogte en volg Tobias

14 September 2013 | Costa Rica, Tortuguero

Bedankt voor de reacties allemaal! Vind het leuk om te horen!

Het ritme zit er vort in een het gaat goed zo. Alleen de donderdag op vrijdag is super vermoeiend.
Verder is het af en toe moeilijk om aan het verslag te werken.
Schijnt de zon, ga je overal kapot van de hitte, gaat iedereen zwemmen. Tja dan wil je toch ook wel mee haha. Maar komt goed! We gaan gewoon door!

Elke keer als we op het strand zijn overdag zien we pelikanen net boven de zee vliegen, super mooi! :-)
En het is genieten daar, lekker zwemmen en kokosnoten drinken/eten. Toppie!


Er zitten hier zoveel mooie vogels! Van zwarte zebravinken (dus geen zebravinken), tot toekans, tot groene ara's! Wow!

Ik heb van de week 3 foto's geplaatst. Dit zijn de keuken/kantoor, het washok en de slaapkamers.

Ik weet niet of ik het al had verteld maar we bakken ook iedere dag vers brood en maken verse koekjes. Lekker!

We maken het allemaal mee, nacht patrouille gehad en gewoon niets gezien. 7 mijl gelopen zonder schildpadden of sporen.. raar! Wat doe je dan al die uren? Spelletjes ; ik heb iets in mijn hoofd, raad wat het is:p

Misschien was het nog niet helemaal duidelijk wat alles inhoudt:
Nachtpatrouille: met 2 of 3 teams begin je op andere tijden (van 20:00 tot 00:00, duurt 4 tot 5 uur, kan ook langer zijn)het strand te patrouilleren. Dit kan het halve of het hele strand zijn (3.12 mijl). Dit word gedaan om stropers af te schrikken maar vooral om data te vergaren. Als een schildpad word aangetroffen word deze helemaal onderzocht (working a turtle).

Morning census (ochtend patrouille) begint om 5:30, duurt 3 tot 5 uur: hier ga je in de eerste helft van het strand alle nesten nakijken, sporen uitwissen en eventueel nesten uitgraven.

Nest check (begint eind 9:00, duurt 4 uur ongeveer): zelfde als morning census, maar dan in de tweede helft.

Verder ben ik al bezig met het onderzoeksplan te schrijven, dit moet komende vrijdag (20e) af, dus nog even doorwerken. Het is leuk om er aan te werken, maar vandaag is bijvoorbeeld bijna iedereen naar het strand en het zwembad van het hotel hier vlakbij.. ik wil mee! haha

Voor degene die het kamp beter willen zien:
http://www.coterc.org/cantildeo-palma-overview.html

  • 14 September 2013 - 23:51

    Mam:

    "Ik zie , ik zie, wat jij niet ziet en de kleur isss....... groen!"

    Leuke foto's ook van de 'beestjes' daar!
    En die waar je zelf op staat natuurlijk!

    En verder komen er nog wel meer zwemdagen nadat je verslag af is ; )

    Groetjes uit een herfstachtig Oirschot.


  • 15 September 2013 - 00:08

    Jan En Elly:

    Hey Tobias, je hebt je draai duidelijk gevonden. Fantastisch om te lezen welke dieren/vogels je daar ziet in de vrije natuur. Die diensten lijken me doodvermoeiend, maar ja alles voor het onderzoek. Ga dadelijk nog even je foto's bekijken. Ben benieuwd hoe het eruit ziet. En......groot gelijk, fijn mee gaan zwemmen. Is het daar trouwens een mannenwereld of zijn er ook dames op jullie kamp? We zitten nu nog in Portugal, dus zon zee strand terras en een frisse duik in het water, haha. Werk ze, geniet ze en nog veel plezier. Succes met je onderzoek. gr. Jan en Elly

  • 15 September 2013 - 09:22

    Ellie:

    De kleur is groen.... Je maakt het wel moeilijk. Alles in de rimboe is daar groen....

    Maar je hebt 't dus nog steeds naar je zin. Ik zie op de foto's dat je geniet. En werken hoort erbij hè. Het verslag moet toch af.

    Nog 9/10 te gaan. Toch wel lang hoor.

    doei, doei, Cees en Ellie

  • 15 September 2013 - 10:00

    Opa En Oma:

    Goedemorgen Tobias.
    Wat zit je ver weg, anders hadden we met camper komen kijken.
    En wat het zwemmen betreft gewoon mee gaan.
    Wij wachten wel met het blog. Maar je verslag is ook voornaam.

    We vinden de natuur daar geweldig
    Wij weten niet zo veel van spelletjes af, maar wat je in je hoofd hebt... Elke natuurlijk.
    En wat het eten betreft, wel altijd alles vers, heerlijk.
    Wel een druk programma, maar je bent nog jong.
    En met Bart ook alles goed. heeft die ook een blog.
    Tot de volgende keer.
    Opa en Oma.

  • 15 September 2013 - 12:37

    Tante Ans:

    Fijn dat je het allemaal zo goed uitlegt, dan kun je je toch een beetje voorstellen hoe het daar gaat en waar je mee bezig bent. Heel interessant om te lezen allemaal.

    O, en bedankt voor die site. Vooral dat filmpje waarbij ze het hele kamp laten zien en erover vertellen is heel interessant. Ik herkende ook die 3 foto's van jou.
    Wat een prachtige natuur heb je daar toch.

    Tja, en een keer niet mee kunnen zwemmen omdat je aan je verslag moet werken hoort er ook bij. Geniet je volgende keer weer extra van het frisse water.

    Succes met je verslag en tot volgende keer.

  • 15 September 2013 - 20:12

    Yvette Van B.:

    Haa Tobias,
    Wat een ontzettend gave werkvakantie heb jij zeg!
    Zal best vermoeiend zijn, maar ik wil best met je ruilen.
    Jouw verhalen doen me ook denken aan Australië toen wij daar waren...
    Wij zaten daar aan een verlaten strand. 's nachts gingen wij een strandwandelingetje maken, toen er allemaal babyschildpadjes uit het zand kwamen. (volgens mij lederschildpadjes).
    Dat was écht zoooo gaaf, vergeten we nooit meer!
    Ben erg benieuwd hoe het je verder afgaat daar, dus ik blijf lezen!
    Heel veel plezier nog en geniet er vooral van...

    Groetjes
    Yvette.

  • 15 September 2013 - 20:16

    Yvette Van B.:

    Oeps, nu ik jou schildpadjes bekijk waren het stiekem toch groene....

  • 17 September 2013 - 18:54

    Miranca:

    Ha Tobias,

    Ik heb zojuist al je verslagen gelezen en het klinkt allemaal wel heel erg spannend.
    Vreemd lijkt me, als er gewapende mannen met je mee lopen.
    Fijn dat je er goed kunt eten want als je dat niet kunt bent je ook sneller vermoeid en heeft het invloed op je humeur.
    Het is een erg mooi filmpje op de site, heel indrukwekkend.

    Al bij al lijkt het me een mooie ervaring die ze je nooit meer af kunnen pakken.

    Veel plezier nog en werk ze!

    groetjes

    Fred en Miranca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

Hallo allemaal, Ik ben dus Tobias, als je deze link hebt gevonden zal je me vast wel kennen. Ik ga me hier denk ik ook vooral focussen op mijn echte kennissenkring, en dus minder op de SSCS supporters uit de hele wereld (wel de Nederlandse dus!. ..,dit wordt waarschijnlijk gewoon allemaal Nederlands. Ik ben nu sinds eind augustus voor 5 maanden in Costa Rica. Ik ga onderzoek doen naar het verband tussen de legselgrootte en het nestsucces bij de groen zeeschildpad. Ik zal hier mijn avonturen bij gaan houden.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 13737

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage Costa Rica: Zeeschildpadden onderzoek

Landen bezocht: