De eerste week zit er op! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tobias Krieken - WaarBenJij.nu De eerste week zit er op! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tobias Krieken - WaarBenJij.nu

De eerste week zit er op!

Door: Tobias

Blijf op de hoogte en volg Tobias

04 September 2013 | Costa Rica, Tortuguero

Dus hier weer even een blog. Alles gaat nog goed en alles gaat steeds makkelijker. Het was trouwens leuk om alle reacties te zien!

Ik zal nog even uitleggen hoe het hier een beetje zit. We hebben hier 1 gezamenlijk gebouwtje waar het kantoor en de keuken zitten. Hier bereiden we ons voor op patrouilles, eten we en kletsen we en spelen spelletjes.
Verder is er 1 gebouw voor alle vrijwilligers en interns. Hier zitten 6 slaapkamers in voor elk 6 personen. Het is een beetje behelpen, vooral qua ruimte en herrie. Qua beesten valt het gelukkig mee. Op het moment zitten we hier met ongeveer 15 man geloof ik, welke gelukkig allemaal Engels spreken. Het zijn vooral Amerikanen.

Tja, uhm verder hebben ze hier een waterput aangesloten op een druk systeem en filter. Overal komt dus gefilterd water uit de kraan, ookal bevat dit wel veel ijzer.. Voor het drinkwater doen we hier nog een minimale hoeveelheid chloor oid bij. Er staat altijd een reservoir drinkwater zodat we het makkelijk kunnen pakken. Over honger lijden hoeven we ons niet druk te maken, er is altijd eten over, wat we dan weer tussendoor kunnen pakken. En overal ligt vers fruit, vooral bananen. Dus dat komt wel goed.

Verder zijn de douches heel basic. Het is een harde koude straal water, dus dat is even wat anders dan thuis.
Gelukkig hebben ze hier wel gewoon een wasmachine :-)

Het weer is hier heel wisselvallig, het kan heel hard regenen, maar we hebben ook een aantal keer felle zon gehad. Met de regen heb ik nog redelijk geluk gehad, ben pas een paar keer goed nat geworden.

Ik heb van de week ook voor de eerste keer eieren geteld bij een nestende schildpad, apart! Het waren ook nog eens 2 schildpadden bij elkaar, dus we moesten even improviseren. Ook hebben we nog een schildpad gehad waarbij we heel lang moesten wachten voordat hij klaar was met het bedekken van het nest.. rara, alle 3 in slaap gevallen. Schrik ik opeens wakker van stemmen, tik ik de teamleader aan, die schrikt wakker en springt overeind.. rent kei hard op de stemmen af.. kustwacht.. Dus die schrikken zich te pletter en begonnen te mikken en vragen wie hij was. oeps haha.

Ook heb ik zondag op maandag nacht weer patrouille gehad. Helaas maar 2 schildpadden gezien. Wel hebben we bij 1 zijn schild kunnen opmeten en hem kunnen onderzoeken op verwondingen. We kregen ook weer te maken met lastige locals en er was een brandje op het strand.

Maandag was mijn vrije dag, dus na de patrouille waarvan ik pas om half 6 Sochtends terug was. Kon helaas niet uitslapen doordat een kamergenoot naar huis ging en herrie maakte. Het is wel vermoeiend zo'n schema. Maar heb de rest van de week vooral Sochtends en een aantal keer savonds. Dus dan kan ik op tijd naar bed :-)

Bart en ik zijn ook al een paar keer wezen kanoën. Mooi om te zien wat hier allemaal zit! Super mooie jungle, kaaimannen, slangen, leguanen, apen, otters, vogels etc :-)

De politie/kustwacht is maandag weer vertrokken, het is wel rustig zo, zonder machinegeweren haha. Maar we hebben nog altijd de bewaker van het hotel aan de andere kant van het kanaal met z'n dubbel loops afgezaagde shotgun.
Het is aan de ene kant fijn dat de kustwacht weg is, maar het waren wel gezellig mensen. Blijkbaar lijk ik trouwens op Ineas van fc Barcelona ofzo iets.

Er zijn maandag wel weer 4 nieuwe mensen bij gekomen. Waarvan 2 Hongaren die in Eindhoven wonen en wel eens in Oirschot komen, hoe toevallig!

Gisteren (dinsdag) had ik ochtendpatrouille en daarna niets, dus hebben we even rustig aan gedaan. Wel hadden we vragenuurtje, maar helaas blijf dit opgschuiven, waardoor we heel de middag niets konden doen.

Vanochtend heb ik weer ochtendpatrouille gehad, helaas 1 nest opgegeten door honden en een ander nest gestroopt. Verder werd het aan het eind van de ochtend wel zoo mega heet. Drinken gaat hier niet per liters maar eerder per kuub haha. Zweet m'n eigen kapot.

En vandaag kregen we weer nieuws... Van het weekend komen er weer 4 kustwacht op bezoek! Opzich goed, want er wordt dan gewoon echt niet gestroopt. Als het dezelfde mensen zijn is het ook wel gezellig! Maar ze maken zoveel herrie!!

Verder alles hier toppie. De koude douche is wel fijn als het zo warm is, maar echt schoon voel je je niet. Je plakt niet meer en bent weer fris, maar het water stinkt naar grondwater dusja.

Verder ben ik wel vort gewend aan het ritme (?) hier. Alles gaat vort z'n gangetje, dus dat is wel fijn. Ik mis Elke wel heel erg.. :(

Tot de volgende blog!

  • 04 September 2013 - 21:41

    's Mam:

    Ha Tobias, met de hele kaartclub hebben we net hier je 2e blog zitten lezen. Iedereen op de hoogte nu, heel leuk. Ze gaan je allemaal volgen. Wachten op foto's nu.
    Gelukkig dat je Elke nog wel fijn kunt appen.
    Doeiiiii, groetjes van oma, tante Leen, tante Bep, Tineke, Dilia, Marjan en Marina.
    Xxxxx
    Oh ja, Tineke zegt dat het kadootje in orde komt. (?)

  • 04 September 2013 - 23:11

    Ellie:

    Al heel wat meegemaakt deze 1e week. Elke zal jou toch zeker ook wel heel erg missen! Maar dat hoort erbij. Nu nog wat foto's, dan krijgen we echt een beeld hoe het daar is.
    groetjes, Cees en Ellie

  • 04 September 2013 - 23:18

    Tante Suus:

    Heej Tobias, leuk weer om te lezen. Die patrouilles lijken me best eng. Maar daar in de jungle kanoën lijkt me schitterend!! Maak je ook veel foto's?? Douchen met grondwater is wel behelpen, maar zo te lezen komen jullie verder weinig tekort...behalve slaap misschien. Ach, je hebt in elk geval iets om naar uit te kijken....lekker warm douchen met Elke!!
    Hou je taai en vooral veel genieten!!

    Groetjes Tante Suus

  • 05 September 2013 - 19:08

    Jan En Elly:

    Hey Tobias, leuk zoals je schrijft wat je allemaal meemaakt. Haha, wie valt er nou onder zijn werk in slaap, maar het lijken me best vermoeiende dagen en vooral nu in het begin. Wel fijn dat de gasten daar allemaal engels spreken. Leer ze maar wat nederlandse humor. En.... dat je Elke mist is niet meer dan normaal. Het zou eruit zien als je haar niet zou missen. Gelukkig hoorde ik van jullie mam dat je elke dag kunt appen. Kun je oefenen in romantische gedichten, haha. Veel plezier en geniet met volle teugen. Kijk weer uit naar je volgende bericht.

    Groetjes Jan en Elly

  • 05 September 2013 - 21:57

    Tante Leen:

    Hoi Tobias, we leven allemaal met je mee, erg leuk dat we je zo kunnen volgen, geniet van je stage want zoiets doe je maar een keer, Groetjes uit Oirschot

  • 05 September 2013 - 22:24

    Opa En Oma:

    Hallo daar in Costa Rica.
    Hier weer een berichtje van ons, heel veel weten we niet omdat we een mail hebben gestuurd.
    Vandaag fijn met jullie pap en mam gefietst. 45 km. was erg heet.
    Maar we kijken zeker weer uit naar je volgend berichtje.
    En bedankt voor de foto,s.
    Doe Bart de groeten.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii opa en oma.

  • 06 September 2013 - 19:40

    Joey:

    Tobyy,
    Klinkt allemaal super man!
    Ben wel jaloers hoor dat je nu al lekker in de jungle zit.
    Kan niet wachten op de foto's.
    Ook al mooie papegaaien gezien?

    Groetjes

  • 07 September 2013 - 13:07

    Tante Ans:

    Kan me voorstellen dat zo'n eerste week behoorlijk vermoeiend is door oa veel indrukken en wisselende diensten. Maar dat zal vanzelf wel gaan wennen, waarschijnlijk beter dan die koude douches haha. Wat zul je na al die maanden genieten van je eerste warme bad.
    Gelukkig dat je met Elke kunt appen, kun je toch contact houden al is het op deze manier natuurlijk wel wennen. Maar ook dat hoort bij je avontuur.

    Denk je nog aan de foto's? En verder blijven genieten en hier schrijven.

    Groetjes!!

  • 07 September 2013 - 13:18

    Tante Ans:

    Niet goed gekeken want de eerste foto's staan er dus al op.

    Zo krijgen we toch een beetje een idee waar jij verblijft. Als dat het eten is wat jullie iedere dag voorgeschoteld krijgen, mag je inderdaad niet klagen. Ziet er goed uit.
    Ook mooie foto's van de natuur daar, zo mag je er nog wel meer maken.

    Ben ook wel benieuwd hoe het slaapgebouw en dat andere gebouw (met kantoor en keuken) eruit zien. Dus fotografeeer er maar lekker op los haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

Hallo allemaal, Ik ben dus Tobias, als je deze link hebt gevonden zal je me vast wel kennen. Ik ga me hier denk ik ook vooral focussen op mijn echte kennissenkring, en dus minder op de SSCS supporters uit de hele wereld (wel de Nederlandse dus!. ..,dit wordt waarschijnlijk gewoon allemaal Nederlands. Ik ben nu sinds eind augustus voor 5 maanden in Costa Rica. Ik ga onderzoek doen naar het verband tussen de legselgrootte en het nestsucces bij de groen zeeschildpad. Ik zal hier mijn avonturen bij gaan houden.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 13738

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage Costa Rica: Zeeschildpadden onderzoek

Landen bezocht: