Gezellig en ziek - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tobias Krieken - WaarBenJij.nu Gezellig en ziek - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tobias Krieken - WaarBenJij.nu

Gezellig en ziek

Door: Tobias

Blijf op de hoogte en volg Tobias

23 Oktober 2013 | Costa Rica, Tortuguero

Hallo allemaal,

Leuke reacties de vorige keer! Echt super dat jullie allemaal reageren! Vind ik echt leuk!
Nog een aanvulling, ik wordt concurrentie voor ome Fred, kan tegenwoordig ook het doorspoelmechanisme van de wc maken haha.

--------

Het seizoen is dus echt bijna aan zijn eind nu, met nog maar een paar schildpadden per week. Ook hebben we de nesten van de piek van het seizoen al uitgegraven. Vanaf nu zal dus alles wat rustiger worden, wat wel fijn is.

En het begint steeds mee te regenen, laatst stond er al een laag water rondom de slaapkamers. En zelfs de hond van 16 jaar oud begint het te voelen. Ze voelt blijkbaar wanneer het gaat overstromen, sinds de afgelopen week slaapt ze zo hoog mogelijk, wat voor de wc deur is. En overdag ligt ze rustig bovenop een bankje. Terwijl het dus niet regent, heel raar! Ze merkt dat het er aan komt en zoekt hogerop.

Gisteren zijn we naar Tortuguero geweest, heel leuk! En het leukste, Lieke en Teun (Elke haar zus en de vriend) waren daar ook aangekomen die ochtend! Zij gaan een aantal weken door Costa Rica rondreizen en waren dus bij toeval daar. Ik wist het natuurlijk wel van te voren, dus ik had er voor gezorgd dat we op die dag naar Tortuguero zouden gaan zodat ik ze zou zien. Even wat gedronken en bij gekletst. Was leuk om iemand bekends te zien! Verder daar eens de hoofdstraat (wat eigenlijk de enige straat is) uitgelopen en door de ‘’wijk’’ gelopen, leuk om te communiceren met de locals! Altijd gezellig en grappig hoe we proberen te praten. En heel wat boodschappen ingeslagen om het regenseizoen te overleven, dus heel wat talkpoeder, chips en koekjes haha.

Verder heb ik dus de afgelopen weken wel wat verjaardagen gemist helaas. Papa 50 (en tante Elly 50 natuurlijk) en mama 48. Balen! Maar komt wel goed als ik terug ben.
Ook heerst er wat op het kamp. Vorige week of iets langer geleden begon het ermee dat één iemand ziek was, daarna steeds meer en nu dus ook ik. Het begon met keelpijn die steeds erger werd, daarna hoofdpijn erbij en heel m’n kop vol snot en heel veel hoesten. Nu wat extra dagen vrij gekregen om bij te slapen en proberen beter te worden. Verder heel veel fruit en groente eten en heel veel smoothies drinken. En alles aanvullen met heel veel knoflook haha. En zelfs gember+pure chocolade koekjes, komt wel goed :).

Mijn onderzoeksplan is trouwens klaar, dus nu moet ik wachten op m’n punt. En de komende maanden dus data verzamelen (waren we al mee bezig) en dan langzamerhand ook aan het verslag beginnen. Ook ben ik beetje bij beetje bezig met het onderzoeksplan voor BrabantWater, we hebben het nog best wel druk nu, maar hoop er in het regenseizoen aan te kunnen werken. Mocht ik dat dan op tijd af krijgen dan hoop ik dat ik iets geregeld kan krijgen met ze dat ik bij hun de dieren in hun waterwingebieden kan monitoren. Heel leuk, maar eerst eens proberen een plan voor ze te maken.

Van de week zijn er trouwens weer jaguar sporen gezien achter het kamp, daar hebben we nu dus de wildcamera’s opgehangen, in de hoop dat ze een keer werken haha. Even afwachten dus!

Groetjes

Ps. Vandaag zijn we hier precies 8 weken!
Ik heb nog heel wat extra foto's toegevoegd hier op waarbenjij.nu
Ook heb ik heel veel natuurfoto's op FB gezet omdat dat sneller upload, ik heb het album op toegankelijk voor iedereen gezet:
https://www.facebook.com/tobias.vankrieken/media_set?set=a.656819634352501.1073741827.100000734115719&type=3&uploaded=39

  • 23 Oktober 2013 - 23:15

    Ellie:

    Ha Tobias,
    Ik zat al weer te wachten op een nieuw blog van jouw. Altijd weer leuk om te lezen. Maar jullie mam houdt me natuurlijk goed op de hoogte. Had het er gister nog met haar over dat je eigenlijk dagelijks via berichtjes op de hoogte kan blijven. Heel fijn.
    En de verjaardagen heb je inderdaad moeten missen. We hebben vrijdag een gezellig etentje gehad. Wat leuk ook dat je gisteren Lieke en Teun gezien/gesproken hebt. Maar wat minder dat je nu ziek bent. Doe maar even rustig aan.
    Het weer is hier een beetje van slag. Gisteren was 't ruim 20 graden. We hebben na 't dansen nog eens lekker buiten gezeten. In het dorp zaten de terrasjes ook vol. De komende dagen gaat 't hier ook wel weer minder worden, maar dat hoort dan ook bij de tijd van het jaar.
    Oja, je foto's nog niet bekeken, maar die zullen ook wel weer bijzonder zijn. Ik ga het nu meteen doen.
    Beterschap en tot de volgende blog !
    groetjes, Cees en Ellie

  • 23 Oktober 2013 - 23:31

    Tante Leen:

    Net weer je laatste verslag gelezen en foto"s bekeken, ik had nog niet gezien dat je een baardje had, ik vind je knapper zonder, maar dat is persoonlijk,en het is daar natuurlijk ook praktischer, leuk dat je Lieke en Teun hebt ontmoet zover van huis. verder veel succes met je onderzoeken en ik hoop dat je snel weer beter bent, tot de volgende keer, Groetjes Tante Leen

  • 23 Oktober 2013 - 23:36

    Mam:

    Ha Tobias,
    Ook met je vrienden geskyped, dat wist ik nog niet. Leuk!
    De ge-appte foto's met Lieke en Teun zagen er ook gezellig uit.
    Hou je zelf goed in de gaten, beter worden!
    X

  • 24 Oktober 2013 - 09:08

    0pa En Oma:

    Heeeeeeeeeeeeee Tobias.
    Dar zijn we weer.Wat zonde dat je verkouden bent, maar fijn dat je een paar dagen rust krijgt.
    Als je keelpijn hebt , gorgelen met zout water.
    of maak thee van jonge brandnetelstoppen, drie maal daags is ook goed voor het hoesten,
    of zijn bij jullie geen brandnetels.
    Leuk dat je weer even wat Nederlanders zag, leuk gebabbeld.
    Zorg dat je spullen hoog en droog liggen. Ja we hebben lekker gegeten bij jullie pap zijn verjaardag.
    Maar zo te zien kunnen jullie er daar ook wat van, ziet er ook lekker uit.
    En je punt voor je onderzoekplan zal ook wel goed zijn.
    O, en ook al putje schepper. En kijk uit voor die jaguar. en de camera,s als ze ze maar niet weghalen
    zoals in Oirschot.
    Zondag zijn we met Doy enBo naar het Openlucht museum in Arnhem geweest, vonden ze leuk.
    Nu Tobias tot de volgende keer.
    Groetjes Opa en Oma.

  • 02 November 2013 - 21:44

    Tante Ans:

    hey Tobias, beetje later maar dat mag niet deren. Weer genoten van je belevenissen. Ik hoop wel dat het met je keelpijn/hoofdpijn enz. nu weer goed gaat.

    Kan me voorstellen dat het wel heel fijn is om Lieke en Teun, mensen van "het thuisfront", te zien en te spreken.
    Als je met het regenweer op komst maar geen spijt krijgt dat je weet hoe het doorspoelmechanisme werkt haha.
    Het schildpaddenseizoen is dus zo goed als voorbij, het regenseizoen staat voor de deur, wat voor werkzaamheden moeten jullie nu gaan doen?
    Je vertelt dat je nog een verslag moet maken en ook dat je een onderzoeksplan voor BrabantWater wilt maken. Heeft dat onderzoeksplan iets met jouw stage te maken? Ik zie het verband niet en ben wel nieuwsgierig he.

    Voel jij je trouwens nooit onveilig, zoals nu met die jaquar achter het kamp? Lijkt me toch wel eng, kijk wel goed uit he!!

    De foto's zijn weer mooi, zoals steeds.

    Succes met al je verslagen en onderzoeken en tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tobias

Hallo allemaal, Ik ben dus Tobias, als je deze link hebt gevonden zal je me vast wel kennen. Ik ga me hier denk ik ook vooral focussen op mijn echte kennissenkring, en dus minder op de SSCS supporters uit de hele wereld (wel de Nederlandse dus!. ..,dit wordt waarschijnlijk gewoon allemaal Nederlands. Ik ben nu sinds eind augustus voor 5 maanden in Costa Rica. Ik ga onderzoek doen naar het verband tussen de legselgrootte en het nestsucces bij de groen zeeschildpad. Ik zal hier mijn avonturen bij gaan houden.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 13740

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage Costa Rica: Zeeschildpadden onderzoek

Landen bezocht: